Sprzedaż bezpośrednia do klienta jest z wielu powodów najlepszym rozwiązaniem dla średnio i małoobszarowych gospodarstw ekologicznych, szczególnie tych, które specjalizują się w uprawie różnorodnych warzyw. Uczestnicy projektu "Go AgriBIO" to własnie niewielkie rodzinne gospodarstwa o zróznicowanym profilu upraw. Zalety sprzedaży bezpośredniej to między innymi:

-omijanie szeregu pośredników

-brak specyficznych wymogów dotyczących opakowania produktu czy jego wyglądu

-lepsza cena dla rolnika i dla odbiorcy

-większa rozpoznawalność gospodarstwa wśród klientów

-budowanie relacji z klientami opartej na zaufaniu

-lepsze zrozumienie przez odbiorców wymogów certyfikatu ekologicznego

Oczywiście minusem jest np. większa inwestycja czasowa w komunikację, marketing bezpośredni, czasami również samą logistykę (np. w przypadku dostarczania towaru bezpośrednio do domu klienta).

Należy pamiętać że formy sprzedaży bezpośredniej są bardzo różne, i możliwe jest wybór takiej która będzie najbardziej odpowiednia do sytuacji danego gospodarstwa. Mozna sposród nich wymienić:

-sprzedaż na targowiskach

-sprzedaż w systemie Rolnictwo Wspierane przez Społeczność, rodzaj formy abonamentowej

-sprzedaż do kooperatyw spozywczych-zorganizowanych grup odbiorców w miastach

-sprzedaż przez internet-poprzez własną stronę lub inne strony, czy też media społecznościowe

-sprzedaż bezpośrednia z gospodarstwa

itp.

Uczestnicy projektu "Go Agri BIO" mają na tym etapie następujące plany sprzedażowe:

  • Jesus i Marta Santoyo: sprzedaż przez stronę internetową oraz na targowiskach. Wywiad z Martą Santoyo dostępny jest na naszym kanale you tube:https://www.youtube.com/watch?v=SiclNr1ITWM
  • Jakub Chudzik: sprzedaż przez własną stronę internetową
  • Magda i Kamil Pazik: sprzedaż do kooperatyw spożywczych oraz z gospodarstwa. Wywiad z rolnikami do obejrzenia tutaj https://www.youtube.com/watch?v=WmOCKE7WUjU
  • Karol Gębka: jako jedyne z 5 gospodarstw i z racji swojego doświadczenia zawodowego w "Farmie Świętokrzyskiej" stawia raczej na współpracę z sieciami handlowymi a nie na sprzedaż bezpośrednią. Wywiad z Karolem Gębką https://www.youtube.com/watch?v=UetZNASc8_Q

 

Wszystkich zainteresowanych tematem zachęcamy do pobrania poradnika o sprzedaży bezpośredniej tutaj  TransferHub_Layout08_DRUK

Przewodnik powstał w ramach realizacji przez Kooperatywę Spożywczą „Dobrze” cyklu edukacyjnego AGRO-EKO-LAB.Projekt AGRO-EKO-LAB realizowany jest w ramach projektu grantowego „TransferHUB – generowanie, wsparcie grantowe i inkubacja innowacji społecznych. Przejście z systemu edukacji do aktywności zawodowej”http://www.transferhub.pl.

 

Dodaj komentarz